[:nl]HUISHOUDELIJK REGLEMENT 2025

Naam van de vereniging : Vrienden van Vammencamping
Kamer van Koophandel nr : 63128721
Vestigingsadres : Burchtstraat 18
9991AB Middelstum
Nederland

Camping
Naam : Vammencamping
Adres : Langsøvej 15
8830 Tjele
Denemarken

Doel van de vereniging:
Het leveren van individuele bijdragen, al dan niet in groepsverband ten behoeve van het behoud van de camping.

Bestuur;
Het bestuur bestaat uit 3 personen: voorzitter, secretaris en penningmeester.
Het bestuur wordt door de leden gekozen.
Zittingstermijn is twee jaar tot een maximum van tien jaar.
In de ‘even jaren’ vinden er bestuursverkiezingen plaats.

Leden:
De vereniging kent twee soorten leden: jeugdleden en seniorleden.
Alleen natuurlijke personen kunnen lid worden.

Leden betalen jaarlijks een minimale bijdrage van:
1. Jeugdleden (t/m 27 jaar) : € 25,–
2.SeniorLeden:                         €50,–
Een hogere bijdrage is welkom.

Communicatie:
Communicatie met de leden vindt hoofdzakelijk per email plaats.
Eén keer per jaar wordt er een Algemene Ledenvergadering gehouden waar het jaarverslag, de baten en lasten en het Jaar- en actieplan besproken zal worden.

Inkomsten van de vereniging:
De vereniging krijgt haar financiële middelen uit de jaarlijkse bijdragen van de leden, schenkingen, legaten en andere inkomsten.
De inkomsten van de vereniging zijn in eigen beheer en wordt besteed aan benodigde materialen en eventuele werkzaamheden door professionele werkkrachten.
Er wordt geen geld rechtstreeks overgemaakt naar de eigenaar van de camping.

Actieplan:
Jaarlijks stelt het bestuur – na overleg met de eigenaar van de camping – een actieplan voor het nieuwe seizoen op. Hierbij zijn de financiële middelen leidend. Ideeën van leden zijn welkom.

Acties:
Eind april en begin mei helpen vrijwilligers mee de camping voor te bereiden op het kampeerseizoen. De exacte periode wordt in de maand maart gecommuniceerd.

Rechten:
Aan het lidmaatschap van de vereniging zijn geen extra rechten of voordelen verbonden tijdens het verblijf op de camping.

Voorzitter:

Gretha Donkerbroek
Vlagtwedde

Secretaris:

Andrea Adrianova

Penningmeester:

Henk de Vries
Middelstum

_________________________________________________________________________________________________________________
STATUTEN
_________________________________________________________________________________________________________________

OPRICHTING EN STATUTEN

STATUTEN:
NAAM EN ZETEL
Artikel 1
De vereniging draagt de naam: Vrienden van Vammencamping en is gevestigd in Middelstum.

Artikel 2
De vereniging heeft ten doel: leveren van individuele bijdragen, al dan niet in groepsverband ten behoeve van het behoud van de camping.

Artikel 3
De vereniging is aangegaan voor onbepaalde tijd.

LIDMAATSCHAP

Artikel 4
1. De vereniging kent jeugdleden en seniorleden. Waar in deze statuten of in deze statuten vastgestelde reglementen of genomen besluiten sprake is van lid of leden, worden daaronder zowel de jeugd- als seniorenleden begrepen, tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald of anders is bedoeld.
2. Leden zijn zij die zich als lid bij het bestuur hebben aangemeld en door het bestuur als zodanig tot de vereniging zijn toegelaten. Ingeval van niet toelating kan de Algemene ledenvergadering alsnog tot toelating besluiten.
3. De eigenaar en familieleden van de eigenaar in de eerste en tweede lijn zijn uitgesloten van het lidmaatschap van de vereniging.

Artikel 5
Het lidmaatschap is persoonlijk en niet vatbaar voor overdracht of overgang.

Artikel 6
1.Het lidmaatschap eindigt:
a. Door overlijden van het lid
b. Door opzegging door het lid
c. Door opzegging door de vereniging
d. Door ontzetting

2. Opzegging van het lidmaatschap door het lid kan, mits schriftelijk, twee maanden voor het einde van het boekjaar. Indien een opzegging niet tijdig heeft plaatsgevonden loopt het lidmaatschap door tot het einde van het eerstvolgend verenigingsjaar.

3.Opzegging van het lidmaatschap door de vereniging kan eveneens slechts plaatsvinden tegen het einde van het boekjaar. De opzegging gebeurt schriftelijk en met inachtneming van een opzeggingstermijn van eveneens twee maanden.
Opzegging van het lidmaatschap kan slechts plaatsvinden wanneer redelijkerwijs van de vereniging niet gevergd kan worden het lidmaatschap te laten voortduren.
Indien een opzegging niet tijdig heeft plaatsgevonden loopt het lidmaatschap door tot het einde van het eerstvolgende verenigingsjaar.

4. Ontzetting uit het lidmaatschap kan alleen worden uitgesproken wanneer een lid in strijd met de statuten, reglementen of besluiten van de vereniging handelt. De ontzetting is aan het bestuur, die het betrokken lid zo snel mogelijk van het besluit, met opgaaf van redenen in kennis stelt.
De betrokkene kan binnen een maand in beroep gaan bij de Algemene ledenvergadering. Gedurende de beroepstermijn is het lid geschorst. De Algemene ledenvergadering kan tot ontzetting besluiten bij een meerderheid van ten minste twee/derde van de uitgebrachte stemmen.

5.Wanneer het lidmaatschap in de loop van een verenigingsjaar eindigt, blijft de jaarlijkse bijdrage voor het geheel door het lid verschuldigd.

GELDMIDDELEN

Artikel 8
1. De geldmiddelen van de vereniging bestaan uit de jaarlijkse bijdragen van de leden, schenkingen, legaten en andere inkomsten.

2. Ieder lid is jaarlijks een bedrag verschuldigd. De hoogte van het bedrag wordt vastgesteld door de Algemene ledenvergadering.

BESTUUR

Artikel 9
1. Het bestuur bestaat uit tenminste drie natuurlijke personen, die uit hun midden een voorzitter, secretaris en penningmeester aanwijzen.

2. De bestuursleden worden door de Algemene ledenvergadering benoemd uit de leden van de vereniging.

3. Bestuursleden kunnen door de Algemene ledenvergadering onder opgaaf van redenen worden geschorst.
Betreffende schorsing of ontslag besluit de Algemene ledenvergadering met een meerderheid van twee/derde van de uitgebrachte stemmen.

4. Bestuursleden worden benoemd voor een periode twee jaar. De totale duur van de zittingsperiode is maximaal tien jaar. De bestuursleden treden af volgens een door het bestuur op te maken rooster. Een volgens het rooster aftredend bestuurslid is onmiddellijk herbenoembaar.

5. In bestaande vacatures wordt zo spoedig mogelijk voorzien. Een niet volledig bestuur blijft bestuur bevoegd.

Artikel 10
Het bestuur is belast met het besturen van de vereniging.

Artikel 11
1. Het bestuur vertegenwoordigt de vereniging.

2. De vertegenwoordigingsbevoegdheid komt toe aan de voorzitter samen met de secretaris of de penningmeester, dan wel de secretaris met de penningmeester.

3. Het bestuur kan volmacht verlenen aan één of meer bestuursleden alsook aan anderen, om de vereniging binnen de grenzen van die volmacht te vertegenwoordigen.

DE ALGEMENE LEDENVERGADERING

Artikel 12
De Algemene vergaderingen worden bij voorkeur gehouden in de gemeente waar de vereniging statutair is gevestigd.

1. Toegang tot de vergadering hebben de leden die niet geschorst zijn, evenals degenen die daartoe door het bestuur en/of de Algemene Vergadering zijn uitgenodigd.
Een geschorst lid heeft toegang tot de vergadering waarin het besluit tot schorsing wordt behandeld en is bevoegd het woord te voeren.

2. Stemgerechtigd in de Algemene Vergadering zijn voormelde leden. Ieder van hen heeft één stem. Ieder stemgerechtigde kan aan een andere stemgerechtigde schriftelijk volmacht verlenen tot het uitbrengen van zijn stem. Een stemgerechtigde kan voor ten hoogste twee personen als gevolmachtigde optreden

3. Een eenstemmig besluit van al degenen, die in de Algemene Vergadering stemgerechtigd zijn, ook al zijn zij niet in de vergadering bijeen, heeft dezelfde kracht als een besluit van een Algemene Vergadering.

4. De voorzitter bepaalt de wijze waarop de stemmingen in de Algemene Vergadering worden gehouden.

5. Alle besluiten waaromtrent bij wet of bij deze statuten geen grote meerderheid is voorgeschreven worden genomen bij volstrekte meerderheid van de uitgebrachte stemmen (méér dan de helft). Bij staking van stemmen over zaken is het voorstel verworpen.
Indien bij verkiezing tussen meer dan twee personen door niemand een volstrekte meerderheid is verkregen, wordt herstemd tussen de twee personen die het grootst aantal stemmen kregen, zo nodig na tussenstemming.

Artikel 14
1. De Algemene Vergaderingen worden geleid door de voorzitter of bij diens afwezigheid door een ander bestuurslid.

2. Van de bijeenkomst van de Algemene Vergadering worden door de secretaris of door een, door de voorzitter aangewezen, persoon notulen gemaakt.
Deze notulen worden in dezelfde vergadering of in de eerstvolgende Algemene Vergadering vastgesteld en door de voorzitter en secretaris ondertekend.

Artikel 15
1. Het boekjaar van de vereniging is gelijk aan een kalenderjaar.
Jaarlijks wordt één Algemene Vergadering gehouden en wel binnen zes maanden na afloop van het boekjaar. In deze vergadering brengt het bestuur zijn jaarverslag uit over de gang van zaken van de vereniging en over het gevoerde beleid. Het legt de balans en de staat van baten en lasten met een toelichting ter goedkeuring aan de vergadering voor.
Genoemde stukken worden voorafgaand aan de vergadering ondertekend door het bestuur.

2. De Algemene Vergadering wijst uit haar midden twee personen aan – geen bestuursleden – die de kas controleren. Te noemen: kascommissie.

3. Het bestuur overhandigt tenminste één maand voor de Algemene Vergadering de financiële stukken aan de leden van de kascommissie. De kascommissie onderzoekt deze stukken en brengt aan de Algemene Vergadering verslag uit van haar bevindingen.

Artikel 16
1. Algemene Vergaderingen worden door het bestuur bijeen geroepen zo dikwijls men dit wenselijk acht.

2. Op schriftelijk verzoek van tenminste een zodanig aantal leden als bevoegd tot het uitbrengen van één/tiende gedeelte van de stemmen in een voltallige Algemene Vergadering is het bestuur verplicht tot het bijeen roepen van een Algemene Vergadering op een termijn van niet langer dan vier weken na indiening van het verzoek. Indien aan het verzoek binnen twee weken geen gehoor wordt gegeven, kunnen de verzoekers zelf tot de bijeenroeping van de Algemene Vergadering overgaan. De verzoekers kunnen dan anderen dan bestuursleden belasten met de leiding van de vergadering en het opstellen van de notulen.

STATUTENWIJZIGING

1. Wijziging van de statuten kan slechts plaatsvinden door een besluit van de Algemene Vergadering, waartoe is opgeroepen met de mededeling dat er een wijziging van de statuten zal worden voorgesteld.

2. De wijziging van de statuten wordt tijdig en minstens vijf dagen voor de vergadering bij de leden ter inzage gegeven.

3. Statuten kunnen worden gewijzigd wanneer twee/derde van de uitgebrachte stemmen voor wijziging is.

4. Bestuursleden zijn verplicht een authentiek afschrift van de akte van de statutenwijziging en een volledig doorlopende tekst van de statuten, zoals deze na de wijziging luidt, neer te leggen bij het kantoor van de Kamer van Koophandel /Handelsregister.

ONTBINDING EN VEREFFENING

1. De Algemeen Vergadering stelt de bestemming vast voor het batig saldo.

2. Het bestuur regelt de vereffening.

3. De vereniging houdt op te bestaan op het tijdstip waarop geen aan haar, dan wel de vereffenaars, bekende baten meer aanwezig zijn.

4. De vereffenaars doen van de beëindiging opgave aan het Handelsregister van de Kamer van Koophandel.

5. De boeken en gegevens van de ontbonden vereniging moeten zeven jaren worden bewaard na afloop van de vereffening.
Bewaarder is degene die door de vereffenaars wordt aangewezen.

REGLEMENTEN

1. De Algemene Vergadering kan één of meer reglementen vaststellen en wijzigen, waarin onderwerpen worden geregeld waarin door deze statuten niet of niet volledig wordt voorzien.

2. Een reglement bevat geen bepalingen die strijdig zijn met de wet of deze statuten.

3. Voor vaststellen en wijzigen van (huishoudelijk) reglement(en) kan met een gewone meerderheid van stemmen worden voldaan.

SLOTBEPALING

Voor de eerste maal zijn tot bestuursleden benoemd:

H. de Vries
G.A. Donkerbroek
W. Pama[:en]
RULES AND REGULATIONS 2025

Association name: Vrienden van Vammencamping

Chamber of Commerce no.: 63128721

Association address: Burchtstraat 18
9991AB Middelstum
Nederland

Name of campsite: Vammencamping
Adress: Langsøvej 15
8830 Tjele
Denmark

Goal of the association:
Collecting individual payments, not from groups, for the purpose of maintaining the campsite

The board:
The board is made up of 3 people: The chairman, secretary and treasurer.
The board members are chosen by the members of the association.
The term of the roles ranges from two years to a maximum of 10 years.
Elections for the board are held in “even” years.

Members:

The association has two membership categories: youth members and senior members.
Only individuals can become members.
Members pay an annual minimum of:
Youth members (to 27 years): €25
Senior members (from 28 years): €50
Higher payments are welcome.

Communication:

Members are contacted primarily by email.
Once per year a General Members Meeting is held in which the annual report, the income and expenses, and the year and action plan are discussed.

The association’s income:

The association’s income comes from the annual membership payments, donations, bequests and other income.
In association’s income is administered and spent on necessary materials and work done by professionals.
No payments are made directly to the campsite owner.

Action plan:

Every year the board – after discussion with the campsite owner – presents an action plan for the new season. The available financial resources guide the action plan.
Ideas from members are welcome.

Actions:

At the end of April and early May, volunteers help to prepare the campsite for the season. The exact timing for this preparation work is communicated in March.

Rights:

There are no extra rights or benefits given to association members during their visits to the campsite.

Chairman:
Gretha Donkerbroek
Vlagtwedde

Secretary:

Andrea Andrianova

Treasurer:
Henk de Vries
Middelstum

[:de]ORDNUNG 2025

Name des Vereins: Freunde von Vammencamping
Handelskammer Nummer: 63128721
Geschäftsadresse: Burchtstraat 18
9991 AB Middelstum
Die Niederlande

Campingplatz
Name: Vammencamping
Adresse: Langsøvej 15
8830 Tjele
Dänemark

Ziel des Vereins:
Das Erbringen individueller Beiträge, als Interessengemeinschaft zum Zwecke der Erhaltung des Campingplatzes.

Governance;
Der Vorstand besteht aus drei Personen: Präsident, Sekretär und Schatzmeister.
Der Vorstand wird von den Mitgliedern gewählt.Amtszeit beträgt zwei Jahre auf maximal zehn Jahre.
In den „geraden Jahren“ gibt es Neuwahlen.

Mitglieder:
Der Verein hat zwei Arten von Mitgliedern: Jugendmitglieder und leitende Mitglieder.
Nur Einzelpersonen können beitreten.
Der jährlich Mindestbeitrag beträgt für:

1. Jugendmitglieder (t / m 23 Jahre): € 25, –
2. Erwachsene: € 50, –

Ein höherer Beitrag ist willkommen

Kommunikation:
Kommunikation unter den Mitgliedern erfolgt hauptsächlich per E-Mail.
Einmal im Jahr findet eine Mitgliederversammlung statt, wo der Jahresbericht, der Erträge und Aufwendungen sowie der Jahres- und Aktionsplan vorgestellt und diskutiert wird.

Die Umsatzerlöse des Vereins:
Der Verein erwirtschaftet seine Mittel aus den jährlichen Mitgliedsbeiträgen, Spenden, Vermächtnissen und sonstigen Erträgen.
Mit die Einnahmen des Vereins werden notwendigen Materialien und eventuelle professionellen Arbeitnehmer bezahlt.
Kein Geld wird direkt an den Eigentümer des Campingplatzes ausgezahlt.

Aktionsplan:
Jahr der Vorstand – nach Absprache mit dem Eigentümer der Campingplatz – ein Aktionsplan für die neue Saison. Ideen der Mitglieder sind herzlich willkommen.

Aktionen:
Ende April und Anfang Mai Ende April und Anfang Mai bereiten Freiwillige den Platz für die kommende Saison vor. Die genaue Zeit wird im März mitgeteilt.

Rechte:
Die Mitgliedschaft des beinhaltet keine zusätzlichen Rechte oder Vorteile während ihres Aufenthalts im Camp.

Vorsitzender:

Gretha Donkerbroek
Vlagtwedde

Sekretär:

Andrea Andrianova

Schatzmeister:

Henk de Vries
Middelstum

[:dk]BESTEMMELSER 2025

Foreningens navn: Vammencampings Venner

Handelskammernummer: 63128721

Forretningsadresse: Burchtstraat 18

9991AB Middelstum Holland

 

Campingplads Navn: Vammencamping

Adresse: Langsøvej 15 8830 Tjele Danmark

 

Foreningens formål:

At yde individuelle bidrag, uanset om det er i gruppe eller ej, til bevarelse af campingpladsen.

 

Ledelse;

Bestyrelsen består af 3 personer: formand, sekretær og kasserer.

Bestyrelsen vælges af medlemmerne.

Funktionsperioden er to år til højst ti år.

Bestyrelsesvalg finder sted i ‘lige år’.

 

Medlemmer:

Foreningen har to typer medlemmer: ungdomsmedlemmer og seniormedlemmer.

Kun fysiske personer kan blive medlemmer.

 

Medlemmer betaler et minimum årligt bidrag på:

  1. Ungdomsmedlemmer (op til 27 år): 25,00 €

2.Seniormedlemmer: €50

Et højere bidrag er velkomment.

 

Meddelelse:

Kommunikation med medlemmer foregår primært via e-mail.

Der afholdes en generalforsamling en gang årligt, hvor årsrapport, indtægter og udgifter samt Års- og Handlingsplan drøftes.

Foreningens indtægter:

Foreningen modtager sine økonomiske midler fra årlige bidrag fra medlemmer, donationer, legater og andre indtægter.

Foreningens indtægter er in-house og bruges på nødvendige materialer og eventuelt arbejde af professionelle arbejdere.

Ingen penge overføres direkte til campingpladsens ejer.

 

Handlingsplan:

Hvert år udarbejder bestyrelsen en handlingsplan for den nye sæson efter samråd med ejeren af ​​campingpladsen. De økonomiske ressourcer er førende her. Ideer fra medlemmer modtages gerne.

Handlinger:

I slutningen af ​​april og begyndelsen af ​​maj hjælper frivillige med at forberede campingpladsen til campingsæsonen. Den nøjagtige periode meddeles i marts.

Rettigheder:

Medlemskab af foreningen giver ingen yderligere rettigheder eller fordele under dit ophold på campingpladsen.

 

Stol:

Gretha Donkerbroek

Vlagtwedde

Sekretær:

Andrea Adrianova

Kasserer:

Henk de Vries Middelstum

[:]